It appears you have not yet registered with our community. To register please click here...

 
Go Back [M] > Hardware Madness > Hardware Overclocking and Case Modding
ocen lukt niet zo goed ocen lukt niet zo goed
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


ocen lukt niet zo goed
Closed Thread
 
Thread Tools
Old 23rd June 2002, 00:20   #11
Anthroplast
 
Posts: n/a
Default

en vergelijk low end ram met een parking die scherpe bochten heeft waardoor de ottokes soms een ket doen als ze tegen 166 een plaatske zoeken

dit geheel terzijde natuurlijk
 
Old 23rd June 2002, 21:40   #12
lazybones
 
Posts: n/a
Default

ok ik versta het
maar ik zit nu met de low *** f***** mem. en geen geld om nief te kopen dus zie ik maar 1 mogelijkheid om mijn systeem te ocen en dat is unlocken en dan op 12.5x139mhz=1737mhz(140 loopt vast ) te draaien.
en veel hoger met het syteem dak nu heb zal ik ni geraken.
Dat het unlocken niet veel uitmaakt voor ne proc. zie ik niet zo zitten omdat dan iedereen toch nen XP1600 of zoiets zou kopen en gene xp2000 omdat het enige verschil tussen deze proc. voor zover ik kan zien toch de multiplicator is??????en toch draaid den xp2000 sneller dan de xp1600 kan iemand dit uitleggen dan???
 
Old 24th June 2002, 09:53   #13
Magnum_
 
Posts: n/a
Default

de core van nen 2000XP zal iet of wat beter zijn dan die van nen 1600XP, waardoor dien oa al minder warm zal worden op idem clockspeeds.

Het is trouwens de bedoeling dat ge die multi naar beneden haalt, zoda ge hogere FSB kunt bereiken (en daarom ni de hoogste clockspeed haalt).

Ik zat ook met die apacer 266mhz pc2100, kheb die onlangs gewisseld met 333mhz pc2700 apacer (met samsung chipkes ), kgeraak ook ni bijster hoog, momenteel ~ 147 fsb (~ 1840mhz ~ XP2200+) met de mijne, maar stressed hangt em nu wel al rond de 50° (warm weer, in den dag ~ 51-52, nu 46° ). Ga ik 1 stapje hoger, krijg ik geregeld bleuscreens :s .
Tot hoever mag ik dat ramvoltage pushen? (momenteel 2.70, kan tot 3.00 instellen op dien abit :s ). Core staat op 1.850 (vandaar de hitte :P ). Khebbem nog ni unlocked, omda'k da zaakje nog ni helemaal vertrouw :P
 
Old 25th June 2002, 11:35   #14
lazybones
 
Posts: n/a
Default

Wat ik heb gehoord (tis van horen zeggen) is dat de core van al de proc. van dezelfde serie hetzelfde is.maar dat ze de multiplicator anders instellen om zo de low end market ook iets te geven.Anders zou je alleen maar de dure proc. kunnen kopen .
Ik vermoed ook niet dat ze elke proc. die van de "band" rolt gaan testen of de core beter is dan een andere.dit kost volgens mij te veel geld.dus krijg je een serie proc. met dezelfde core waarvan ze dus een deel xp1700 een deel 1800,1900 en 2000 van maken door de multiplicator in te stellen.en hier moet je wat geluk hebben dat de core van jouw serie die je koopt beter is .
 
Old 3rd September 2002, 06:46   #15
lazybones
 
Posts: n/a
Default

ok kleine update

Ik heb voor mijn broer nen niewe pc in mekaar gestoken en die had twinmoss mem.
Dus ikke direct da bij mij der ingeknalt en terug geprobeert.

intussen mijnen xp1700 ook unlockt.

nikske verschil.

nog altijd op 140mhz crash.
Ofdat ik de multiplicator nu op 8x of op 13x zet is hetzelfde met de timings ook 2-5-2, 3-6-3 nikske verschil.
Het enige dat wel heeeeeeel goe werkt is 12.5x133mhz=1666mhz=xp2000
ik heb ook nen 12cm case fan op 7v nu draaien en op mijnen vulcano7 nen papst ngm gezet na het lezen van the fanguide.
is nu veel stiller en coolt veel beter temp=case:30° proc=37° idle
40° stressed.thx to richba5tard

dus ja, nu weet ik het ni meer zenne ???
da pokkespel wil hier ni hoger
 
Old 3rd September 2002, 09:21   #16
vegeta
 
Posts: n/a
Default

ni alle twinmos clocke hoog hé, enkel die met samsung chips.die met m-tec,elexir chips clocke slecht.maar ik denk da gij twinmos met twinmos chips hebt, twinmoss maakt tegenwoordig ook chipkes (das hetgeen da forcom mi zei)
 
Old 3rd September 2002, 21:01   #17
PlayboY
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally posted by lazybones
ok kleine update

intussen mijnen xp1700 ook unlockt.

klein vraagje tussendoor:
heb die unlock zelf gedaan? Want ik probeer dat hier ook zelf, en ik heb heb hier al op het punt gestaan van al men haar uit te trekken.

Dat lukt me gewoon aan geen kanten. Tips, iemand?
En kunnen L1 bridges die met elkaar verbonden zijn (permanent) schade aan de CPU berokkenen?
 
Old 4th September 2002, 07:04   #18
lazybones
 
Posts: n/a
Default

Yep ik heb da zelf gedaan.
Ben er wel een paar uurtjes me zoet geweest en een keer of 8 terug opnieuw moeten beginnen.
Ik heb het ongeveer zo gedaan zoals op tomshardware beschreven staat maar ik heb ook deze op site http://accelenation.com/?doc=121&page=1
een goede truk gevonden.
Ik heb de nagellak ni gebruikt maar wel zijnen truk om alle bruggen tegelijk te doen met die strippen tussen de bruggen.
De verf die ik gebruikt heb is zo een potteke voor uw achterruit van den auto te herstellen dak in den auto5 heb gevonden voor 8 EURO.Ik denk dat ge met da 1 potteke wel 100 proc. kunt doen.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel geduld en een vaste hand(ni vanzelfsprekend bij mij, ik bibber een beetje ). Das wat ge nodig hebt.

Veel geluk
 
Old 6th December 2002, 14:04   #19
Vulk
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally posted by lazybones

ik heb ook nen 12cm case fan op 7v nu draaien en op mijnen vulcano7 nen papst ngm gezet na het lezen van the fanguide.
is nu veel stiller en coolt veel beter temp=case:30° proc=37° idle
40° stressed.thx to richba5tard

Is da ne volcano7 of ne volcano7+. Btw, die fan nu, maakt die veel lawaai? Waar hebt ge die trouwens gevonden?
 
Old 16th December 2002, 08:16   #20
lazybones
 
Posts: n/a
Default

is een Vulcano 7 met papst fan die ik gekocht heb bij Tones in mechelen.
Heb wel juist 4 pc ineengestoken met V7+ en dit lijkt mij toch een betere keuze dan de V7 of V9 omdat hij helemaal van koper is en de temps nog iets beter waren.
 
Closed Thread


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
HD3870X2 benchen lukt niet... PowerToTheUsers Hardware Overclocking and Case Modding 25 21st August 2008 18:26
mijn pc boot niet meer uliXes Hardware/Software Problems, Bugs 38 19th September 2003 23:38
hoe kan ik mijn p2 350 oc'en? Tarsius General Madness - System Building Advice 20 30th August 2003 16:51
Probleempje , pc start niet altijd op van de eerste keer AMD'er Hardware/Software Problems, Bugs 6 29th July 2003 18:50
EMIII 3 pc's checken over netwerk, het wil maar niet lukken Roswell Site & Forum Feedback - Folding@Home 3 12th March 2003 11:08
pc'tje + radiators + goed oc'end AMD mobo quarantaine Mad Bargains 4 24th February 2003 21:29
tbird 1.2 boot niet als 1.2 biCker Hardware/Software Problems, Bugs 18 3rd January 2003 10:59
Nog iemand bij wie de OC niet goed lukt... ChAoS Overlord Hardware Overclocking and Case Modding 10 15th December 2002 16:08
linker box achteraan werkt niet (dtt2200) Horla Hardware/Software Problems, Bugs 0 6th August 2002 00:07

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


All times are GMT +1. The time now is 16:19.


Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO