It appears you have not yet registered with our community. To register please click here...

 
Go Back [M] > Hardware Madness > Hardware Overclocking and Case Modding
Homemade phase change project [NL] Homemade phase change project [NL]
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


Homemade phase change project [NL]
Closed Thread
 
Thread Tools
Old 20th January 2007, 17:12   #21
jorain
 
Posts: n/a
Default

yup yup, 'k zal proberen om vanavond nog een paar pic's online te zetten,

nu zit ik wel met en probleem.
waar moet ik nu de poorten voor het vacuum trekken en vullen van het systeem plaatsn? 'k had gelezen dat best een van de 2 juist voor de drogerfilter moest komen maar die hangt rachtstreeks aan de uitgang van mijn radiator.

mvg, joren
 
Old 20th January 2007, 17:33   #22
jorain
 
Posts: n/a
Default

hier zijn de foto's:

foto1: rubber aan de filter/droger
foto2 rubber aan de suction line
foto3 het hele systeem

'k moet wel nog en keer afstoffn

grtz
Attached Thumbnails
homemade-phase-change-project-nl-filterdroger.jpg homemade-phase-change-project-nl-suction-line.jpg homemade-phase-change-project-nl-volledig.jpg
 
Old 22nd January 2007, 17:26   #23
Member
 
jort's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: mechelen(belgium)
Posts: 2,037
jort Freshly Registered
Default

ziet er ni slecht uit da groepke, care to give some data

Heb je een brander om koper te brazeren? heb je een vacuumpomp al op het oog?

Hebt gij enige achtergrondkennis of enkel online gelezen?
Ik wil u gerust helpen met het vacumeren en vullen van dit koelgroepje

U woont te regio?

mvg,
Jort

ps: het is Semi made phase change ge moet enkel nog de zuigleiding + capillair en evap erop monteren.
__________________
watercooling, chilled water,direct phase change, cascade, custom modding
jort is offline  
Old 22nd January 2007, 18:17   #24
jorain
 
Posts: n/a
Default

thnx

- het betreft hier een danfoss pw11k22, die aan 195 watt -25°C zou moeten geven, hopelijk gaat de gegeven temp nog omlaag door het relatief kleine koeloppervlak?

- tis te zien wat je met een brander bedoeld, 'k heb hier wel een brander staan. Zo een die werkt om flesjes camping gas, als het iets zwaarder moet heb ik eventueel een acetyleenbrander ter beschikking

- Een vacuumpomp heb ik nog niet direct gezocht, tis nog en redelijk duur stuk en ik denk niet dat ik het nog veel achter mijn project zal nodig hebben dus had ik eerder gedacht aan huren of lenen,

-kan het zijn dat sommige diepvriesinstallaties worden uitgeblazen met zware stikstof ipv vacuum te zuigen?

-In familiekringen zijn er wel een paar die er iets van koeltechnieken af weten

- Je hulp zou zeker welkom zijn, maar ik vrees dat het hulp van op afstand zal worden, ik woon in de regio kortrijk

- jort waar haalde jij de evaporators voor je systemen? 'k ben van plan om het plannetje dat ik vond op overclockers.com aan een vriend te bezorgen die het dan op een draaibank in zijn school zou vervaardigen. Maar 'k hoopte dat jij mss een beter idee zou hebben, aangezien ik graag 100% succes wil thehe

grtz, joren
 
Old 25th January 2007, 18:55   #25
Member
 
jort's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: mechelen(belgium)
Posts: 2,037
jort Freshly Registered
Default

195W op -25° is met R12 gas, is niet meer toegestaan tegenwoordig.
Vullen met R290 aka propaan ofwel R404.

Dit zal een betere temperatuur geven op 195W belasting omdat dit gas een hogere druk heeft ivhm R12

Ja kortrijk is wel iets te ver idd

Ik kocht mijn evap's bij Littledevil van Xtremesystems, zijn chilly1 clones en zijn redelijk goed kwa prestaties-prijs-mounting

Stikstof dient om lek te testen, vacumeren is de enigste oplossing voor lucht uit de leidingen te halen.

Campinggas (butane of propane) wordt maar +/- 600° warm, voor koper te brazeren zal je een acetylene/oxy of propane/oxy brander nodig hebben om tot 900° te verwarmen.
__________________
watercooling, chilled water,direct phase change, cascade, custom modding
jort is offline  
Old 25th January 2007, 19:54   #26
Member
 
easypanic's Avatar
 
Join Date: Mar 2003
Posts: 1,823
easypanic Freshly Registered
Default

regio Kortrijk

interesting
__________________
|^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
|....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
|___Just for You___l||__|__|___|) _____|
|(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
easypanic is offline  
Old 26th January 2007, 07:59   #27
jorain
 
Posts: n/a
Default

Gisteren stuurde ik nog een mail naar littledevil, kort daarna had ik al mijn antwoord:

prijs: 80euro + verzendk>?

normaal ga ik dit weekend min captube, zuigleiding, acetyleenbrander, brazeer staven, flux enz gaan halen

iemand een idee over de diameter van captube die ik het best gebruik? 'k zou er 2.5-3m van willen verwerken in mijn systeem.

Op de foto's die ik heb gepost. kan het zijn dat de bovenste buis speciaal voor het vullen is? deze is namelijk gwn dichtgenepen en gebrazeerd.

zou ik ook best argon ofzo gebruiken om oxidatie tegen te gaan? of is dat verwaarloosbaar?

interesting, easypanic? lol

grtz.

Last edited by jorain : 26th January 2007 at 10:14.
 
Old 26th January 2007, 16:56   #28
Member
 
jort's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: mechelen(belgium)
Posts: 2,037
jort Freshly Registered
Default

hey,

prijs is correct.

captube 0.028" 2.7m gebruiken voor een heatload van ong 200W, dus ik zou 2.8meter gebruiken ong.

Indien beschikbaar brazeren onder stikstof, argon gaat ook denk. Is niet echt zo nodig maarja.

Ja die buis moet een schraederventiel op gebrazeerd worden zaodta je langs daar kan vullen. indien er geen andere aansluitingen beschikbaar zijn

Quote:
Originally Posted by jorain View Post
Gisteren stuurde ik nog een mail naar littledevil, kort daarna had ik al mijn antwoord:

prijs: 80euro + verzendk>?

normaal ga ik dit weekend min captube, zuigleiding, acetyleenbrander, brazeer staven, flux enz gaan halen

iemand een idee over de diameter van captube die ik het best gebruik? 'k zou er 2.5-3m van willen verwerken in mijn systeem.

Op de foto's die ik heb gepost. kan het zijn dat de bovenste buis speciaal voor het vullen is? deze is namelijk gwn dichtgenepen en gebrazeerd.

zou ik ook best argon ofzo gebruiken om oxidatie tegen te gaan? of is dat verwaarloosbaar?

interesting, easypanic? lol

grtz.
__________________
watercooling, chilled water,direct phase change, cascade, custom modding
jort is offline  
Old 26th January 2007, 18:09   #29
jorain
 
Posts: n/a
Default

dus voor het vullen en vacuum zuigen heb je eigenlijk maar een shraedervalve nodig?

een vriend van mijn vader werkt bij een koeltechnisch bedrijf en zou eventueel mijn systeem kunnen vacumeren en vullen (zelfde persoon aan wie ik de captube koop)

Mijn enigste zorg is nu nog de evaporator, 80 euro vind ik nog niet weinig waar woont littledevil? ivm de verzendkosten.

grtz
 
Old 26th January 2007, 18:45   #30
Member
 
jort's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: mechelen(belgium)
Posts: 2,037
jort Freshly Registered
Default

Quote:
Originally Posted by jorain View Post
dus voor het vullen en vacuum zuigen heb je eigenlijk maar een shraedervalve nodig?

een vriend van mijn vader werkt bij een koeltechnisch bedrijf en zou eventueel mijn systeem kunnen vacumeren en vullen (zelfde persoon aan wie ik de captube koop)

Mijn enigste zorg is nu nog de evaporator, 80 euro vind ik nog niet weinig waar woont littledevil? ivm de verzendkosten.

grtz
Verzending is 10 euro ofzo, 80 is normaal hoor. maarja je moet zelf maar zien.

Slovenie

grtz
__________________
watercooling, chilled water,direct phase change, cascade, custom modding

Last edited by jort : 26th January 2007 at 18:54.
jort is offline  
Closed Thread


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Numonyx reveals Phase Change Memory [PCM] devices jmke WebNews 0 23rd April 2010 12:46
Phase change memory is another step closer jmke WebNews 0 2nd November 2009 12:41
Preview of Thermaltake Xpressar Phase Change Unit jmke WebNews 0 19th December 2008 09:53
OCZ Cryo-Z Phase Change Cooler Tested jmke WebNews 0 10th March 2008 10:39
Budget minded phase change - benchinstall piotke Mad Bargains 0 16th July 2006 21:51
Build your own Phase Change Cooling jmke WebNews 0 22nd May 2006 10:09
Athlon 64 FX60 Overclocking: Stock Air, High End Air, Water, and Phase Change Cooling jmke WebNews 0 23rd March 2006 10:09
Groepsaankoop Phase Change Cooling thorgal Mad Bargains 0 5th September 2005 09:15
AMD Athlon FX-57 Overclocking – 3.54GHz with Phase Change jmke WebNews 0 15th July 2005 13:08
phase change <--> cascade phase change? kristos General Madness - System Building Advice 20 2nd March 2004 09:30

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


All times are GMT +1. The time now is 01:56.


Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO