Madshrimps Forum Madness

Madshrimps Forum Madness (https://www.madshrimps.be/vbulletin/)
-   Hardware/Software Problems, Bugs (https://www.madshrimps.be/vbulletin/f14/)
-   -   gf4 kapot gekocht (https://www.madshrimps.be/vbulletin/f14/gf4-kapot-gekocht-574/)

PlayboY 7th August 2002 17:50

gf4 kapot gekocht
 
ja, je leest het goed.
heb vandaag een gainward GF4 gekocht, ik steek hem in en ik krijg eerst artifacts en dan een crash. Eerst dacht ik dat het aan de drivers (30.82) lag maar dan heb ik de 29.42 geinstalleerd en ik krijg hetzelfde. :fire:

ik zal maar best een nieuwen eisen zeker?

jmke 7th August 2002 17:55

kan je em testen in een andere PC ?

PlayboY 7th August 2002 18:05

dat heb ik just gedaan, en krijg hetzelfde.

Het begint zelf al bij het POSTEN, daar krijg ik op sommige plaatsen tekens in de polaats van letters.

(btw die andere pc is nooit oc-ed geweest, die kaart trouwens ook niet)

PlayboY 7th August 2002 18:16

en wat doe ik het best opzenden naar gainward of naar men hw-boer?

jmke 7th August 2002 18:17

langs HW boer gaan zekers!
zeggen dat ze defecte kaart hebben meegegeven

Gamer 7th August 2002 18:30

yep, zeker DOA.
omruilen bij HW-boer.

geheugen is kapot, don't ask how I know :)

The Senile Doctor 7th August 2002 18:37

he knows.
today I went to RMA my ti4600.

everything went well. waiting for a replacement;

PlayboY 7th August 2002 18:42

ah k tnx, ik zal Morgen es passeren. Heb eigenlijk nog geluk want alles lag al klaar om te modden :)

DUR0N 7th August 2002 23:56

Seems to me that the quality of these cards sucks balls.

RichBa5tard 8th August 2002 02:11

Yup, GW Ti4200 has a pretty high fail rate. Bad luck Playboy. :(

PlayboY 8th August 2002 12:20

voila, ik heb hem binnen gedaan, ze gingen em eens testen en dan opsturen.

normaal zouden er geen problemen mogen zijn, ik heb er nog niks mee uitgestoken.

jmke 8th August 2002 13:22

ineens vervanging vragen jong! ze geven u een KAPOTTE vidcard mee! dan hebde recht op een goed produkt hé

RichBa5tard 8th August 2002 13:27

Da's zeker, ik verwacht ook niets anders dan _onmiddelijk_ een nieuwe te krijgen. Da's uw goed recht!

PlayboY 8th August 2002 14:04

ze gingen hem testen en dan opsturen naar gainward :)
niet terug naar ik, dat zou ik ook niet moeten weten zenne.
En ik kan niet onmiddelijk een nieuwen krijgen want ze moesten hem zelf eerst bestellen.

Gamer 8th August 2002 14:07

winkel is verplicht, ik herhaal, verplicht u een nieuw kaartje te geven indien DOA..
willen ze dit niet, zijn in strijd met de wet.
u betaald voor een goed die moet werken, werkt het niet moet je ofwel je geld terug of een vervanging krijgen.
dit allemaal natuurlijk binnen de 8 dagen bij aankoop.

maar zoals gelezen hadden ze er geen binnen, geld terug vragen, ergens anders gaan kopen mijn gedacht.

jmke 8th August 2002 14:15

yep, geld gaan vragen jong, of beter produkt voor same prijs vragen
u niet laten doen!

PlayboY 8th August 2002 14:56

die zullen me een nieuw kaart geven, nadat ze zullen merken dat die niet werkt. En ik zou niet weten waarom ik men geld moet weer vragen, tis toch de winkel waar ik hem het goedkoopst kan kopen.

Wat ik wel kan doen is een vervangkaart vragen/eisen.

TeuS 8th August 2002 16:17

Quote:

Originally posted by PlayboY
die zullen me een nieuw kaart geven, nadat ze zullen merken dat die niet werkt. En ik zou niet weten waarom ik men geld moet weer vragen, tis toch de winkel waar ik hem het goedkoopst kan kopen.

Wat ik wel kan doen is een vervangkaart vragen/eisen.

een beter model aan dezelfde prijs?
a) wachttijd
b) hij was DOA
c) ze verliezen minder met u een betere kaart te geven dan dat jij elders een kaart koopt + reken nog de transportkosten voor die winkel

PlayboY 8th August 2002 18:07

Quote:

Originally posted by TeuS

een beter model aan dezelfde prijs?
a) wachttijd
b) hij was DOA
c) ze verliezen minder met u een betere kaart te geven dan dat jij elders een kaart koopt + reken nog de transportkosten voor die winkel

dan zou ik hoogst waarschijnlijk een MSI krijgen ipv gainward. Want ze hebben die gw's niet meer. En hun MSI ti4200 kost meer dan mijn gw omdat er extra's bijzitten, dus ze zouden me hoogst waarschijnlijk een duurdere MSI ti4200 geven. en ik wil gainward :).
Ik kan dus niet anders dan wachten.
Ik zou men geld weer kunnen vragen, en ergens anders kopen, maar dan zou ik moeten via internet kopen wat nog langer zou durten omdat ik dat dan ook moet laten opzenden (ik woon aant zeetje)

RichBa5tard 8th August 2002 18:11

GF4 Ti4200 128Mb DVI & TV-out delivered at your doorstep in 3 to 5 days for 185€ incl shipping.

Zeker dat je je geld niet terugwilt? :grr:

PlayboY 8th August 2002 20:49

WTF!!
ok, ik zal morgen eens langs gaan, en vragen hoelang het nog duurt, ik zal dan men geld wel terugvragen :)

PNY is toch ook een goei overclocker eh?

tnx

RichBa5tard 8th August 2002 21:26

Het gaat om het merk "albatron" (taiwanees), bulk verpakking. (168€ + 17€ vervoer).

review albatron ti4200 128Mb

Gamer 8th August 2002 21:45

zo te zien heeft die kaart 4 ns geheugen van samsung.
hier kreeg ik die mem op 560 zonder artifacts met heatsinks, zonder was dat 550.
hiermee haalde ik een first page score op madonion :) (and still do ) :^D

PlayboY 10th August 2002 10:31

I'm screwed, deze morgen belde ik om te zien of ze hem al getest hadden. Ze zeiden dat ze hem gingen opsturen omdat hij wel degelijk defect was maar ze zeiden erbij dat de bios van die kaart ook niet klopte. I was like WTF? Ze gingen het aan de leverancier over laten om te beslissen of ik een vervangkaart ging krijgen. djeezes, ik heb er dus niks meegedaan en nu kan het zelfs zijn dak kan fluiten achter men geld of kaart.

jmke 10th August 2002 11:32

weet ge waarom ge artifacts had?
ze hebben bepaalde Ti4200 reeksen herflashed zodat het memory default hoger draait, niet al deze kaartjes hebben echter geheugen dat dit aankan -> artifacts

eisen stellen, niet laten doen, klant = koning
niet bellen -> langsgaan

PlayboY 10th August 2002 11:47

Quote:

Originally posted by jmke
weet ge waarom ge artifacts had?
ze hebben bepaalde Ti4200 reeksen herflashed zodat het memory default hoger draait, niet al deze kaartjes hebben echter geheugen dat dit aankan -> artifacts

eisen stellen, niet laten doen, klant = koning
niet bellen -> langsgaan

Jamaar, die gasten denken dat ik aan die bios zitten rammelen heb eh. Ik weet trouwens niet wat ik daar moet zeggen, ze zeggen gewoon dat dat zomaar niet gaat en dan sta ik daar te blinken. Ze zeiden bijv. vlakaf dat ze geen vervangkaarten hadden. en nu?

EDIT : hun site : www.lingiercomputers.be

Gamer 10th August 2002 11:52

geld terug eisen, zoniet dreigen met verdere acties.
wel beleefd blijven natuurlijk.

vader meenemen kan helpen ?
jij hebt niets aan die kaart gedaan dus dat is hun probleem.

PlayboY 13th August 2002 22:00

[QOUTE]
[qoute]Yes sure you can send us your card directly. Please send it to the address
mentioned below and put the following number on the outside of the box: RMA-Nr.:
81H02
Please enclose a copy of your invoice and a detailed error-description too.

Regards,

Florian Lobmaier
Technical Support Engineer
Gainward Europe GmbH
Bussardstr. 5
82166 Gräfelfing
Tel.: +49 (0) 89 89 839 445[/qoute]

ik heb een mail gezonden naar gainward zelf, als die piwie zegt dat ik geen nieuwe kaart krijg dan zend ik hem gewoon op.

RichBa5tard 13th August 2002 22:42

Da's natuurlijk ook een manier, maar zo moet jij minimum 2 weken wachten op een nieuwe kaart en zelf de verzendkosten betalen, terwijl die winkel dat voor je moet doen!

Heb je die kaart in de winkel gekocht, of online besteld en dan gaan afhalen?

PlayboY 14th August 2002 08:51

gewoon in een winkel, maar die gasten geven niet af.
"jamaar dat gaat zomaar niet eh"
"u begrijpt dat toch ook"

ik zou hem dan alleen maar opsturen als ik echt niets terugkrijg.

RichBa5tard 14th August 2002 08:57

Hmm... ik ken enkel de rechten die de consument beschermd indien online besteld, maar het lijkt me logisch dat je nu onmiddelijk recht hebt op vervanging/geldteruggave.

Het excuus dat ze geen andere Gainward in de plaats kunnen geven begrijp ik (offeren ze een MSI?), maar wat zeggen ze als je je geld terug vraagt?

TeuS 14th August 2002 09:03

Quote:

Originally posted by PlayboY
gewoon in een winkel, maar die gasten geven niet af.
"jamaar dat gaat zomaar niet eh"
"u begrijpt dat toch ook"

ik zou hem dan alleen maar opsturen als ik echt niets terugkrijg.

doorgaan, pa idd meenemen, je niet laten afschepen: je hebt er niet aan zitten prutsen en daarmee uit + je staat in je recht

PlayboY 20th August 2002 20:20

ok, ik ga vandaag eens langs om te zien hoe het nu zit. Die gatsen zeggen dat ze bijna zeker zijn dak geen geld of nieuwe kaart zal zien. Ze beweren dat ik van bios willen veranderen heb, dat ik die bios sticker daar afgetrokken heb en dat er nu "Geforse" staat!!!!
Toen stond ik toch ff met men mond vol tanden. Ik begrijp er niets meer van.

RichBa5tard 20th August 2002 20:24

OMFG! :nono:


Sounds smelly to me... volgens mij zijn die kerels daar met iets niet inorde. Wie weet waren dat gestolen kaarten en hebben ze die in't zwart verkocht.

De plakker van de bios eraf halen en "geforse" op plakken?! Hoe komen ze erbij?

Ik ga zodadelijk die kerels een emailen...

*update*
Mailed the bastards.

PlayboY 20th August 2002 20:53

Quote:

Originally posted by RichBa5tard
OMFG! :nono:


Sounds smelly to me... volgens mij zijn die kerels daar met iets niet inorde. Wie weet waren dat gestolen kaarten en hebben ze die in't zwart verkocht.

De plakker van de bios eraf halen en "geforse" op plakken?! Hoe komen ze erbij?

Ik ga zodadelijk die kerels een emailen...

die "geforse" stond in die "zogezegd" veranderde bios. Dat hadden ze er niet opgeplakt. Die sticker was er wel afgetrokken volgens hen.

Maar als ik die ****** zo bezig hoor denk ik dat als ik die kaart naar gainward zelf ga opsturen dat ik daar ook een negatief antwoord zal krijgen.

RichBa5tard 20th August 2002 21:10

Bij gainward zelve krijg je je garantie.

Ofwel is er iets louche aan de gaande waardoor ze die kaart niet willen vervangen no matter what (en zelf met de bios zitten te prutsen), ofwel proberen ze je met een excuus af te wimpelen, zodat ze die zelf kunnen RMA'en en opnieuw verkopen...

'k heb hun een vriendelijke, toch dreigende email verzonden met uittreksels uit het burgerlijk recht die ze overtreden. Benieuwd wat ze hierop gaan zeggen...

PlayboY 20th August 2002 22:52

Great! tnx for the help.
I hope it helps.

Het enigste wat ik me kan voorstellen is wat jij zegt en dat is dat ze er zelf mee gefoefeld hebben.

RichBa5tard 20th August 2002 23:14

Cursus handels- en burgerlijk recht is dan toch voor iets nuttig. ;)

TeuS 21st August 2002 07:31

Quote:

Originally posted by PlayboY
Great! tnx for the help.
I hope it helps.

Het enigste wat ik me kan voorstellen is wat jij zegt en dat is dat ze er zelf mee gefoefeld hebben.

sure, but why?
ik denk eerder aan
-zwarkte markt affaires
-rma en zelf houden
-of gaven ze u ne kaart die iemand van lingier zelf (of ne goei maat van hen) om zeep heeft geholpen

PlayboY 21st August 2002 09:43

rma en zelf houden: als ze zeggen dat ik men geld niet weer krijg dan vraag ik die kaart terug zenne.


All times are GMT +1. The time now is 04:00.

Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO