It appears you have not yet registered with our community. To register please click here...

 
Go Back [M] > Hardware Madness > Hardware/Software Problems, Bugs
Usb-stick repareren Usb-stick repareren
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


Usb-stick repareren
Closed Thread
 
Thread Tools
Old 22nd September 2010, 20:16   #1
Jolan
 
Posts: n/a
Default Usb-stick repareren

Alsof het nog niet erg genoeg is dat sommige mensen hun belangrijke bestanden enkel op een usb-stick opslaan, zijn er ook dat soort mensen die er dan in slagen om die stick kapot te krijgen.

Ik zit hier momenteel dus met een stick waarvan de aluminium connector is afgebroken. De rest van het spel is volledig intact, en ik denk dat enkel wat fijn soldeerwerk nodig is om het geval weer aan de praat te krijgen.

Wie zou me hiermee kunnen helpen, en wat zou het me kosten? Liefst in regio Antwerpen, maar desnoods kunnen we met de post werken.
 
Old 27th September 2010, 14:25   #2
[M] Reviewer
 
Join Date: Jun 2002
Posts: 5,003
piotke Freshly Registered
Default

Indien het gewoon afgebroken is, en de print zelf is niet gebroken is dat 5 minuutjes werk.

De kostprijs is hoogstens een USB kabel diewordt verknipt van een euro ofzo om de stekker te gebruiken.

Indien je de Jolan bent die ik denk dat het is, dan hebben we elkaar al eens gezien in het verleden bij mijn ouders thuis. Ondertussen woon ik in Willebroek....
__________________
.
piotke is offline  
Old 27th September 2010, 15:01   #3
Jolan
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by piotke View Post
Indien het gewoon afgebroken is, en de print zelf is niet gebroken is dat 5 minuutjes werk.

De kostprijs is hoogstens een USB kabel diewordt verknipt van een euro ofzo om de stekker te gebruiken.

Indien je de Jolan bent die ik denk dat het is, dan hebben we elkaar al eens gezien in het verleden bij mijn ouders thuis. Ondertussen woon ik in Willebroek....
Jawel, the very same.

Ik ben momenteel even vol spanning aan het wachten op de technische dienst van FujiFilm, ik zit namelijk op een Mac en kan dus enkel foto's van die stick van het toestel halen (en uploaden) mits een bepaald programma, Finepix Viewer. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik de cd ervan nergens meer kan vinden en het programma ook niet te downloaden valt (enkel updaters die software errors geven omdat ze de bronbestanden niet vinden).

Dus nog even geduld en ik kan pics laten zien van de toestand.

Edit: aha, gelukt. Zie attachment. Eén van die kleine metalen thingamajigsies is afgebroken (maar heb het nog wel), 'k weet niet of dat problematisch is of niet.

Last edited by Jolan : 27th September 2010 at 15:29.
 
Old 27th September 2010, 16:08   #4
[M] Reviewer
 
Join Date: Jun 2002
Posts: 5,003
piotke Freshly Registered
Default

Dat is zeker - snel- repareerbaar.

Echter, ik woon niet meer in Edegem. Als je niemand anders zou vinden kan je hem ofwel bij mijn ouders deponeren en ophalen (maar ik kom er maar +/- 1 keer per week meer) of opsturen.
__________________
.
piotke is offline  
Old 27th September 2010, 16:16   #5
Jolan
 
Posts: n/a
Default

Opsturen zou geen enkel probleem zijn. Ik zou zeggen, PM je adres en 'k steek het morgen op de bus (inclusief zegel en enveloppe voor het terugsturen). En laat weten wat je wil als betaling.
 
Old 29th September 2010, 20:46   #6
[M] Reviewer
 
Join Date: Jun 2002
Posts: 5,003
piotke Freshly Registered
Default

See anything you like ?
Attached Thumbnails
usb-stick-repareren-screen-shot-2010-09-29-21.51.47.png
__________________
.
piotke is offline  
Old 29th September 2010, 22:08   #7
Jolan
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by piotke View Post
See anything you like ?
MacOSX!

(Zwaar de max, Piotr! Held!)
 
Old 30th September 2010, 17:54   #8
[M] Reviewer
 
Join Date: Jun 2002
Posts: 5,003
piotke Freshly Registered
Default

T'is teruggestuurd, normaal heb je het morgen.

Wees er wel voorzichtig mee, daar er een kabeltje aanhangt, ipv een directe pc aansluiting.
__________________
.
piotke is offline  
Old 30th September 2010, 17:55   #9
Jolan
 
Posts: n/a
Default

Zal ik zeker doen.

Verlies uw waardebon niet, hé.
 
Old 30th September 2010, 20:52   #10
[M] Reviewer
 
geoffrey's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 4,127
geoffrey Fully Registeredgeoffrey Fully Registeredgeoffrey Fully Registeredgeoffrey Fully Registeredgeoffrey Fully Registeredgeoffrey Fully Registeredgeoffrey Fully Registeredgeoffrey Fully Registered
Default

hey jolan, sorry voor de vertraging man, bijna geen tijd meer om op m'n gemak het forum te checken, maar goed ik zie dat je al vooruit geholpen bent
__________________

geoffrey is offline  
Closed Thread


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Compro Launches C200 Plus USB capture stick with 10-bit video processor jmke WebNews 0 3rd August 2010 17:26
USB-IF Certifies Multiple GIGABYTE SuperSpeed USB 3.0 Motherboards jmke WebNews 0 3rd March 2010 08:45
Super Talent Raid Drive USB 3.0 Stick Tested jmke WebNews 0 19th February 2010 09:46
Compro VideoMate C200 USB A/V Capture Stick jmke WebNews 0 14th July 2009 09:43
Compro latest - C200 USB A/V capture stick jmke WebNews 0 13th July 2009 15:25
Kingston DataTraveler HyperX 4GB USB Stick Review jmke Articles & Howto's 2 24th April 2009 10:40
Sharkoon Flexi-Drive Slide USB Stick allows you to pocket 8Gb for €22 jmke WebNews 0 18th August 2008 09:42
Problems with usb stick masturbator Hardware/Software Problems, Bugs 6 29th December 2004 12:28

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


All times are GMT +1. The time now is 04:24.


Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO