It appears you have not yet registered with our community. To register please click here...

 
Go Back [M] > Hardware Madness > Hardware Overclocking and Case Modding
Homemade phase change project [NL] Homemade phase change project [NL]
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


Homemade phase change project [NL]
Closed Thread
 
Thread Tools
Old 27th January 2007, 14:41   #31
jorain
 
Posts: n/a
Default

thnx koensa. K'zal da dan eens bekijken.

btw heb jij nog in het kta gezeten?

grtz.
 
Old 27th January 2007, 16:00   #32
jorain
 
Posts: n/a
Default

kendje mij nie meer,

tes joren, hehe

grtz
 
Old 27th January 2007, 16:49   #33
jorain
 
Posts: n/a
Default

vandaag ben ik naar een paar groothandels in koeltechnisch materiaal gaan kijken, jammer genoeg was er geen enkele open. Nuja morgen komt die kennis van mijn vader eens kijken, hij zou mij normaal wel moeten verder kunnen helpen.

Mijn grootste zorg Blijft nog altijd de evaporator

grtz. Joren
 
Old 27th January 2007, 17:09   #34
wutske
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by jorain View Post
vandaag ben ik naar een paar groothandels in koeltechnisch materiaal gaan kijken, jammer genoeg was er geen enkele open. Nuja morgen komt die kennis van mijn vader eens kijken, hij zou mij normaal wel moeten verder kunnen helpen.

Mijn grootste zorg Blijft nog altijd de evaporator

grtz. Joren
Je kan nog altijd beginnen met de meest basic versie van een evap, gewoon een dikke blok koper waar je gaten in boort die een kanaal vormen.
bv: 30 en 120
of zo eentje: 40
of de freevap: link
 
Old 28th January 2007, 09:49   #35
Member
 
jort's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: mechelen(belgium)
Posts: 2,037
jort Freshly Registered
Default

Quote:
Originally Posted by HardFreak View Post
Je kan nog altijd beginnen met de meest basic versie van een evap, gewoon een dikke blok koper waar je gaten in boort die een kanaal vormen.
bv: 30 en 120
of zo eentje: 40
of de freevap: link
freevap link werkt niet

http://www.xtremesystems.org/forums/...hlight=freevap
__________________
watercooling, chilled water,direct phase change, cascade, custom modding
jort is offline  
Old 29th January 2007, 07:40   #36
jorain
 
Posts: n/a
Default

zondagochtend is die kennis dan langsgekomen,

- hij zij dat die condensor zeer groot is voor hetgeen ik wil doen, (1 rij was genoeg geweest, ik heb er vier) alsook de compressor (door een te grote compressor grotere kans op terugloop van vloeistof naar de compressor.
-Als de evap in elkaar zat mocht ik hem opnieuw opbellen dan zou ik de temp die ik aan de evap wil
opgeven en zou hij de exacte lengte van het capillair berekenen enz. (rekening houdende met de oppvervlakte van de evap, de wanden ervan)

-Als koelmiddel stelde hij r507a voor. gonna need some feedback on this one

vanavond heb ik hopelijk men evap, we'll see

grtz. Joren
 
Old 29th January 2007, 17:42   #37
jorain
 
Posts: n/a
Default

lol, hehe çava, als mijn systeem klaar is mag jij het kopen met 20 euro korting

'k heb daarstraks gebeld, hij had het nog niet na een paar mislukte pogingen is het uitgesteld naar morgen

grtz
 
Old 29th January 2007, 18:34   #38
Member
 
jort's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Location: mechelen(belgium)
Posts: 2,037
jort Freshly Registered
Default

Quote:
Originally Posted by jorain View Post
zondagochtend is die kennis dan langsgekomen,

- hij zij dat die condensor zeer groot is voor hetgeen ik wil doen, (1 rij was genoeg geweest, ik heb er vier) alsook de compressor (door een te grote compressor grotere kans op terugloop van vloeistof naar de compressor.
-Als de evap in elkaar zat mocht ik hem opnieuw opbellen dan zou ik de temp die ik aan de evap wil
opgeven en zou hij de exacte lengte van het capillair berekenen enz. (rekening houdende met de oppvervlakte van de evap, de wanden ervan)

-Als koelmiddel stelde hij r507a voor. gonna need some feedback on this one

vanavond heb ik hopelijk men evap, we'll see

grtz. Joren

Oke laat die kennis maar ver weg van dat systeem dan anders hebt ge een hoop rommel aan u broek.

Ivm die condensor heeft hij gelijk, die is idd te groot voor deze toepassing maar dan kunde gerust gewoon een stuk van deze condensor bypassen.

Ik zou 1/2 nemen van de condensor maar ZEKER niet 1/4.

Compressor is een 1/4PK en ZEKER niet te sterk als ge weet dat in een Mach2GT een 1/2PK compressor zit en op een 200W maar rond de -30° zit.

U evap maakt niks uit kwa vermogen, is gewoon het vermogen dat hij kan opnemen. Gebruik gewoon 2.8m 0.031" en een beetje deftige evap zit gij op goede temps.

Vullen gewoon oververhitting meten en klaar. Vullen tot er juist geen condens/ijs aan de zuigaansluiting van de compressor komt.

Ni naar ne koeltechnieker luisteren want dan zit ge me +° en ge wilt -° remember.

grtz
__________________
watercooling, chilled water,direct phase change, cascade, custom modding
jort is offline  
Old 29th January 2007, 20:25   #39
jorain
 
Posts: n/a
Default

'k dacht al dat hij mij niet echt verstond,
ik vroeg hem of ik mijn -40°C zou kunnen krijgen hij zag daar toch geen probleem in maar verstond gwn niet waarom ik zo een lage temp nodig had
nuja nodig heb ik hem toch, ivm het koelmiddel enzo

grtz,

btw, bedankt aan iedereen voor de nutige informatie
in het bijzonder aan jort
 
Old 29th January 2007, 22:03   #40
wutske
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by jorain View Post
'k dacht al dat hij mij niet echt verstond,
ik vroeg hem of ik mijn -40°C zou kunnen krijgen hij zag daar toch geen probleem in maar verstond gwn niet waarom ik zo een lage temp nodig had
nuja nodig heb ik hem toch, ivm het koelmiddel enzo

grtz,

btw, bedankt aan iedereen voor de nutige informatie
in het bijzonder aan jort
mja, er is een verschil tussen een ruimte afkoelen naar -40°c en een processor op -40°c krijgen. Zie dat hij goed weet wat hij doet als hij gaat, want als die niet beseft waarvoor hij het doet, dan kan het wel eens verkeerd gaan. Anyway, nog veel succes ermee
 
Closed Thread


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Numonyx reveals Phase Change Memory [PCM] devices jmke WebNews 0 23rd April 2010 12:46
Phase change memory is another step closer jmke WebNews 0 2nd November 2009 12:41
Preview of Thermaltake Xpressar Phase Change Unit jmke WebNews 0 19th December 2008 09:53
OCZ Cryo-Z Phase Change Cooler Tested jmke WebNews 0 10th March 2008 10:39
Budget minded phase change - benchinstall piotke Mad Bargains 0 16th July 2006 21:51
Build your own Phase Change Cooling jmke WebNews 0 22nd May 2006 10:09
Athlon 64 FX60 Overclocking: Stock Air, High End Air, Water, and Phase Change Cooling jmke WebNews 0 23rd March 2006 10:09
Groepsaankoop Phase Change Cooling thorgal Mad Bargains 0 5th September 2005 09:15
AMD Athlon FX-57 Overclocking – 3.54GHz with Phase Change jmke WebNews 0 15th July 2005 13:08
phase change <--> cascade phase change? kristos General Madness - System Building Advice 20 2nd March 2004 09:30

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


All times are GMT +1. The time now is 08:10.


Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO