It appears you have not yet registered with our community. To register please click here...

 
Go Back [M] > Madshrimps > Articles & Howto's
Review : Morrowind Review : Morrowind
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


Review : Morrowind
Closed Thread
 
Thread Tools
Old 27th February 2003, 17:17   #1
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default Review : Morrowind

Morrowind : The elder scrolls III

Betoverd:

Vanaf het eerste moment dat ik het game in men bezit had was ik er meteen door betoverd.De eerste maal dat ik het opstartte raakte ik meteen onder de indruk van de erg mooie soundtrack, die je te horen krijgt terwijl je o.a. je settings naar wens aan het aanpassen bent.De keurige lay-out maakt dit erg gemakkelijk en overzichtelijk.
Het menu , de layout , de muziek , intro's , alles draagt zijn steentje bij om het zo magisch mogelijk te maken.

De magie van het spel zelf:

Eenmaal alles juist ingesteld vertrok ik op men reis door Morrowind.Dit is de naam van het land waar je je gedurende het hele spel zal in begeven.Het is enorm uitgestrekt, dus gebruik je best de stilth strider.Dit is een gigantisch soort insect, waar er je zeker nog meerdere van zal tegen komen in het spel, waarmee je je gemakkelijk en snel kan voortbewegen tussen verschillende steden.Dit voor een kleine vergoeding uiteraard.

Anyway, het begint allemaal als je van boord gaat van een schip.






Hier moet je je character (orcs, elfen enzovoort) en karakter kiezen.Dit zal belangrijk zijn voor het hele verloop van het spel.



Als dit gebeurt is word je vrij gelaten in de wondere wereld van Morrowind.Mijn eerst indruk: net of ik in de Efteling rondwandelde.Overal waar ik kon kijken mooie, gezellige huisjes en grappige mensen/wezens die door de straten/pleinen liepen.Na even blijkt dat deze vriendelijke wezens niet zo vriendelijk zijn als ze lijken.



en


Je krijgt van dan af al een quest die je moet oplossen.Heb je echter geen zin om deze op te lossen, dan doe je dat ook gewoon lekker niet.Dat is een, van de vele, redenen waarom het spel zo leuk en verslavend is.Je kunt doen wat je wilt, wanneer je maar wilt, hoe je het wilt.
Je kunt totaal freelance door de ganse wereld trekken, maar zo raakt je geld snel op.Daardoor kan je je best aansluiten bij een guild.Je hebt de keuzen tussen de fighters guild , mage guild , thiefs guild en de blades.Verder heb je nog ongelooflijk veel andere ‘organisaties’ die je kan joinen, maar dat is een heksenwerk om die allemaal op te noemen.
Eens een guild gekozen moet je quests oplossen missies volbrengen, hiervoor word je uiteraard rijkelijk beloont.
Met deze beloningen kan je dan je wapen/spells (waar er een enorm groot assoriment van is in het game) voorraad uitbreiden in de vele winkels (of je hakt gewoon de uitbater in twee zonder een guard het gezien heeft en je haalt gezellig heel de winkel leeg)

Tijdens het spel evolueren je skills continu en word je, in de dingen die je veel trained, beter en beter.Tot je niet beter kan worden en dan oefen je gewoon iets anders (hoewel het ERG lang duurt voor je niet beter kan worden .

Extra informatie :

Website van het game : www.morrowind.com
Website van de ontwikkelaars : http://www.bethsoft.com
Systeemeisen Windows ME/98 128 MB RAM
* Windows XP/2000 256 MB RAM
* 500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor
* 8x CD/DVD-ROM Drive
* 1 GB free hard disk space
* Windows swapfile
* DirectX 8.1 (included)
* 32MB Direct3D compatible video card with 32-bit color support and
* DirectX 8.1 compatible sound card
* Keyboard, Mouse

Conclusie :

Morrowind:The elder scrolls III zal zelfs de ervaren gamers vele uren speelplezier bezorgen!De makers van dit game hebben echt een pareltje afgeleverd.De grafische pracht van de enorme wereld is ronduit verbluffend en de gameplay eveneens.Dit is een RPG om u tegen te zeggen .

+

- Zowel 1ste als 3de persoon view
- Prachtige gfx !
- Vrijheid
- Magisch
- ...

-

- Als je er hebt , stuur dan een mailtje naar moi


Grafisch: 23/25
Gameplay: 22/25
Geluid: 19/25
Fun Factor: 23/25

Totaal van: 87/100

Kopen die handel!

B|oweFish



Tis maar een probeerselke.. en er post hier toch niemand op dit forum
 
Old 27th February 2003, 17:42   #2
[M] Reviewer/HWBot *****
 
Join Date: May 2002
Posts: 3,344
RichBa5tard Freshly Registered
Default

Inderdaad een uitstekend spel.

Misschien minpuntje: bij herspelen liggen alle waardevolle items op exact dezelfde plaats (en voorkennis sucks bij dit soort games).
__________________
HTPC (mac osx): Mac Mini | Core Duo 1.6Ghz | 2GB DDR2 | 26\" TFT
Development (mac osx): Macbook | Core 2 2.0Ghz | 4GB DDR2 | 250GB HD
Games (win xp): E2160 @ 2.4Ghz | HD3850 OC | Asrock 4coredual-vsta | 2GB DDR2
RichBa5tard is offline  
Old 27th February 2003, 17:53   #3
Madshrimp
 
jmke's Avatar
 
Join Date: May 2002
Location: 7090/Belgium
Posts: 79,020
jmke has disabled reputation
Default

great review, although it isn't my kind of game
__________________
jmke is offline  
Old 27th February 2003, 18:30   #4
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default

mersie


Twas men eerste RPG en kmoet zeggen dat het erg goe is meegevallen.. Heb het al een paar keer uninstalled , maar steeds hebk een drang om het opnieuw te gaan spelen
 
Old 27th February 2003, 19:00   #5
Roswell
 
Posts: n/a
Default

Nice review



Miereneukmodus:
* Het menu , de layout , de muziek , intro's , alles draagt => GEEN spaties voor een komma.
* "Morrowind.Dit is de naam" => WEL spaties na een punt (einde van een zin)
* van boorD gaat van een schip.
 
Old 27th February 2003, 19:02   #6
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default

danku om mij ierop te wijzen , da moet nog voor iets dienen..dus moet het tegoei zijn eh
 
Old 27th February 2003, 19:08   #7
Madshrimp
 
jmke's Avatar
 
Join Date: May 2002
Location: 7090/Belgium
Posts: 79,020
jmke has disabled reputation
Default

heb dat spel een tijdje geleden gespeeld
"onschadelijk" cheat gevonden & iedereen op het eiland afgemaakt, dat was fun
__________________
jmke is offline  
Old 27th February 2003, 21:15   #8
Roswell
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally posted by B|oweFish
danku om mij ierop te wijzen , da moet nog voor iets dienen..dus moet het tegoei zijn eh
yw, ik krijg niet voor niets de bijnaam "de schoolmeester" van mijn clan
 
Old 27th February 2003, 21:31   #9
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default

even alles op een rijtje zetten.

Review is goed kan ik afleiden aan jullie reacties denk ik
Enkel nog wat typo's

just?

/me wilt plaatsje bij reviewers @ telenet... moet ge een reviewke naar ne kerel sturen.
Kweet het , games.telenet.be is ni top , maar ge moet erges beginnen eh
 
Old 27th February 2003, 21:34   #10
Madshrimp
 
jmke's Avatar
 
Join Date: May 2002
Location: 7090/Belgium
Posts: 79,020
jmke has disabled reputation
Default

You can review games for [M] if you like, can make a dedicated section, if you keep the reviews coming
__________________
jmke is offline  
Closed Thread


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AMD Mid-end MB with Phenom II X4 910e OC Review windwithme Hardware Overclocking and Case Modding 5 29th March 2010 09:44
RIP Keith Suppe , Liquid3D jmke WebNews 16 7th September 2009 13:16
Review Roundup - Hours of Reading Fun jmke WebNews 0 10th March 2008 11:38
Apevia X-Qpack 2 Case Review jmke WebNews 0 12th July 2007 09:19
Knights of Honor Review & Lights Out: Dark Fall II Review jmke WebNews 0 28th September 2004 00:41
Sony VGN-U50 Review in the Beer Garden Sidney WebNews 0 4th August 2004 09:24
review : Morrowind (eng.) B|oweFish Articles & Howto's 11 23rd January 2004 04:21
Review: Unreal Tournament 2003 B|oweFish Articles & Howto's 19 16th March 2003 14:49

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


All times are GMT +1. The time now is 11:21.


Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO