It appears you have not yet registered with our community. To register please click here...

 
Go Back [M] > Hardware Madness > General Madness - System Building Advice
Zalman ZM80-HP - passive videocard cooling Zalman ZM80-HP - passive videocard cooling
FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read


Zalman ZM80-HP - passive videocard cooling
Closed Thread
 
Thread Tools
Old 12th January 2003, 20:53   #1
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default Zm80-hp

Mijn eerste review.. hoop da ge et goe vind


Inleiding:

Site Zalman:http://www.zalman.co.kr/english/intro.htm


Zalman brengt de eerste fanloze heatsink voor de GPU uit die gebruik maakt van een heatpipe.De volledige set ,
met alle blokken (zowel voor Geforce4 als Geforce3 en 2), is zeer compleet.Alles wat je nodig hebt voor de installatie
van de ZM80-HP zit in het doosje.





Inhoud: -De koelblokken voor boven- en onderkant van de GPU (het onderste koelblok zit echter niet vast op de gpu maar hangt daar een 0,5 cm boven
de kaart)
-De heatpipe
-2 pakjes met vijsjes en alle spulletjes die je nodig hebt voor de bevestiging (1 reserve pakje)
-2 tubejes thermal grease , ruim voldoende voor de installatie
-Een schroevendraaier
-Een erg volledig handleiding van 17 pagina's

Technische informatie:- Weight: 385 g
- Heatpipe: Gold Plated Copper Tube
- Dissip. Material : Aluminum
- Dissip. Area: 1000 cm2

Installatie:

De installatie van de ZM80-HP is kinderspel.Alles word piekfijn uitgelegd in de handleiding.Deze is maar liefst 17 pagina's lang en word geillustreerd
met tekeningen die duidelijk aantonen hoe en waar de heatsink moet geplaatst worden.Alle vijsjes en andere benodigdheden zijn aanwezig in het pakket
en er is zelfs een reserve pakje bij ,mocht je iets verloren doen ofzo.Tusse elk component moet er thermal grease gesmeert worden waarvan er 2 tubejes
aanwezig zijn in het pakket.Ik had genoeg aan 1 tube voor de volledige installatie , dus je houd er nog eentje over voor de volgende keer je de heatsink
moet installeren.
Het moeilijktste van het hele gebeuren is waarschijnlijk nog het verwijderen van de oud heatsink die op men GPU zat vastkleeft met adhesive.Hiervoor
steek je je graka best in een antistatisch zakje , maakt dit luchtdicht en steekt het een 20 minuten in de diepvries.Dit is redelijk te betrouwen , maar ik ben
niet aansprakelijk voor schade die jij hebt toegebracht aan je hardware.Wanneer je je grafishe kaart er terug uithaald moet je licht aan je heatsink draaien
en hij zou er af moeten komen.
Deze heatsink is ontworpen voor de Geforce 4 , er is een versie voor lichtere kaarten , de ZM50-HP.Maar omdat ik binnekort wellicht een andere kaart , betere
kaart ga kopen kocht ik direct een betere heatsink.Anders ben ik dubbel zoveel geld kwijt.

Na de installatie van de heatsink zou je grafische kaart er ongeveer zo moeten uitzien:





en





Een gouden Bigmac graka ;D
Een erg mooie heatsink zullen de casemodders onder ons ook best kunnen apprecieren.De goudgele kleur en glans fleuren heel je case op.
Dit komt echt tot zijn recht wanneer er een window in de zijwant van je case zit...

Performance:

De ZM80-HP doet het erg goed op een niet overklokte Geforce 2 mx400 , een niet al te zwaar kaartje.Na een uur te benchmarken met 3D-mark
blijft het koelblok relatief fris , de heatpipe is vrij warm dus doet hij zijn werkt goed.Wanneer je enige airflow in je case hebt voelt hij ronduit
koud aan.
Wanneer ik men geforce 2 overklok raak ik tot een maximum van 232 , wanneer ik toen benchte kreeg ik teveel artifacts om nog fatsoenlijk te kunnen
gamen.Toch, een overklok van 57mhz is zeker niet slecht voor een heatsink zonder fans.
Wanneer ik een uurtje game met core speed aan 220 mhz loopt alles vlot.Enkel word de heatsink erg warm , zelfs heet.Toch ondervond ik geen crashes of
artifacts.Weer wanneer je degelijke airflow hebt in je case voelt de heatsink koud aan.
De ZM80-HP presteert dus erg goed , zelfs voor de overklokkers onder ons

Pros :
- Makkelijk te installeren
- Goede koeling
- Heatpipe technologie
- Erg mooi
- Alles zit in het pakket inbegrepen
- Enorm stil
- verbruikt geen energie

Cons :
- Erg Zwaar
- Je verliest een PCI slot
- Niet echt goedkoop = +- 35€

Laatste woord:

Dit is werkelijk een schitterend product van Zalman.Het is weer een fan minder in men case , zonder het verlies van performance
Enkel moet je opletten met het gewicht van de heatsink, bv wanneer je naar een lan gaat en of je moet je case verplaatsen let dan extra op je grafische
kaart

Kopen die handel !



B|oweFish
#telenet.casemodding
 
Old 12th January 2003, 20:57   #2
Member
 
Join Date: May 2002
Posts: 1,543
DUR0N Freshly Registered
Default

eigen ervaring: niet goed genoeg om een ti4400 of ti4600 te coolen.
DUR0N is offline  
Old 12th January 2003, 20:59   #3
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default

mjah daar hebk het niet mee kunnen testen eh..
heb ook maar paar andere reviews gevonden , telkens met ti4200 , die hij wel kon koelen..
 
Old 12th January 2003, 21:30   #4
TeuS
 
Posts: n/a
Default

typo's:
mocht je iets verloren doen ofzo
Wanneer je je grafishe kaart

geen slechte rev maar niet zo gedetailleerd in my humble opinion

temperatuurvergelijkingen bvb ontbreekt, wat belangrijk is
 
Old 12th January 2003, 21:33   #5
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default

mjah idd.. weet het wel..
maar heb geen senfu tempding ofzow.. kverveelde mij nekeer en veel mensen die erachter vroegen op verschillende fora's

dus maakte ik maar es iets EN tis men eerste eh
 
Old 12th January 2003, 21:34   #6
Madshrimp
 
jmke's Avatar
 
Join Date: May 2002
Location: 7090/Belgium
Posts: 79,021
jmke has disabled reputation
Default

nice work Blowefish!
can't wait for the english version


great work & thanks for your contribution
__________________
jmke is offline  
Old 12th January 2003, 21:36   #7
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default

lol euh englisch version..

i'll try , but there are going to be much more typo's then in this version..
 
Old 12th January 2003, 21:38   #8
TeuS
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally posted by B|oweFish
mjah idd.. weet het wel..
maar heb geen senfu tempding ofzow.. kverveelde mij nekeer en veel mensen die erachter vroegen op verschillende fora's

dus maakte ik maar es iets EN tis men eerste eh
ik heb hier eentje liggen
crystal orb heb ik ook liggen

moet ik die u opsturen? gebruik dat spul om de review af te werken en stuur het weer terug hé
 
Old 12th January 2003, 21:43   #9
B|oweFish
 
Posts: n/a
Default

hmm hoeft ni.. kaart is dood (aant gaan)
kan die now way nog op hoogste klok krijgen en btw..
dan moek da er trug helemaal afhalen enzow
danku voor het aanbod , maar kvind er wel iets op
 
Old 12th January 2003, 22:13   #10
Member
 
Bosw8er's Avatar
 
Join Date: May 2002
Posts: 3,711
Bosw8er Freshly Registered
Default



User review = wat is de mening van persoon X m.b.t. een product. Typo's, onvoldoende graphs of andere structurele opmerkingen zijn onbelangrijk en mogen géén punt van kritiek zijn.

Als iemand zo lief wil zijn van zijn tijd te spenderen om haar/zijn ervaring met een product hier neer te pennen ===>

En als die persoon later nog hierover wil uitwijden en verdere details wil geven ... she/he =

Merci B|owfish !
Bosw8er is offline  
Closed Thread


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Zalman Reserator XT Water Cooling System jmke WebNews 0 22nd October 2007 11:35
Zalman Reserator XT Hybrid Liquid Cooling System Review jmke WebNews 0 1st October 2007 12:52
Arctic Cooling and Zalman GPU Coolers jmke WebNews 0 16th August 2007 16:13
OCZ Unveils the PC2-8500 Reaper HPC Series with Passive Cooling jmke WebNews 0 22nd February 2007 09:16
Zalman Reserator 2 Water Cooling System jmke WebNews 3 20th February 2007 14:44
Zalman Reserator 1 Plus Passive Computer Water Cooling System jmke WebNews 0 11th August 2006 10:02
Zalman VF900-Cu Videocard Heatsink Sidney WebNews 0 6th July 2006 07:13
Press Release: Thermalright HR-01 Passive Cooling jmke WebNews 0 24th December 2005 00:09
Ducted Zalman 7000CU w/Countercurrent Flow Cooling jmke WebNews 1 22nd June 2004 10:33

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


All times are GMT +1. The time now is 15:41.


Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO