Madshrimps Forum Madness

Madshrimps Forum Madness (https://www.madshrimps.be/vbulletin/)
-   Mad Bargains (https://www.madshrimps.be/vbulletin/f17/)
-   -   Coupons @ Dell.be (https://www.madshrimps.be/vbulletin/f17/coupons-dell-66541/)

Mastakilla 27th September 2009 14:10

Coupons @ Dell.be
 
Hi all,

I want to buy the Dell U2410 TFT

but as many of you know, the Dell prices are simply ridiculous in Belgium

The monitor costs 664 euro (955 dollar) including tax
This same monitor costs 493 euro in the US (including the same amount of tax for comparison and at least once a month it rains -20% coupons in the US (410 euro including tax!)

I know I'll never get it for the same price as in the US, but I've also seen someone in Portugal getting it for 514 euro (and Portugal is also known for its ridiculous prices, it costs 670 euro @ dell.pt)

so my question is:
how do I get it for a normal price? Dell told me they don't do coupons in Belgium, that they do actions at their site, but I've never seen something attractive with any action (except silly stuff like free shipping)
If I wait for a decent action on the U2410 I'll probably be waiting for the rest of my life...

so please gimme some tips ;)

Diegis0n 27th September 2009 18:26

It's not currently in stock in NL shops, but i do see them on ebay for ~500€ in DE, NL, ... ;)

I'm sure that a decent shipping warranty is available but it's still not the same, i know.

Gamer 27th September 2009 18:40

http://www.qsix.eu/?lang=nl&gclid=CL...FdQq3godukXy2g

That's where I bought mine 2 years back.

Massman 27th September 2009 18:40

http://geizhals.eu/a452960.html

Seems like UK is the way to go :-)

Diegis0n 27th September 2009 18:42

yup, the adaptor is only 2€ :D

Mastakilla 28th September 2009 11:21

thanks a lot for the tips!

but do you get the full / complete / original / same very good Dell warranty in those shops?
Since most monitors are so crap you at least have to exchange them a couple of times before you get a good one ;)
and exactly at that point Dell itself is very good...

Mastakilla 28th September 2009 14:08

I just send a mail to Qsix about this and the answer is almost too good to be true:

(sorry, Dutch only)

Quote:

Hallo Maarten,

Dat klopt, u krijgt dus echt de garantie van Dell zelf erop!
Dus met de volwaardige 'Premium Panel Service' Next Business Day garantie
van Dell.

U kunt de claim ook bij ons indienen. Dat u in België woont, maakt echt
niets uit.

Groet,
Qsix


-----Original Message-----
From: [censored]
Sent: Monday, September 28, 2009 11:40 AM
To: Qsix.eu
Subject: Vraag/opmerking voor Qsix


Beste,

Ik zag dat jullie een zeer aantrekkelijke prijs hadden voor de Dell U2410.

Ik vraag me echter af of na de aankoop Dell zelf de garantie en service
levert, of dat jullie dit doen?

Ik weet nl dat ze bij Dell niet zagen om de monitor te vervangen (of het nu
1 kapotte subpixel is of een licht zoemende voeding of een naar mijn
persoonlijke mening te oneven backlight, maakt allemaal niet uit bij Dell)
En ook dat het vervangen zo vaak gebeurt als maar nodig is en volledig
kostenloos is (geen verzendkosten ofzo)

Dat vind ik nl bij een LCD monitor erg belangrijk, aangezien LCD monitors
toch nog steeds veeeel te vaak van dit soort fouten bevatten.

Kan u mij dan ook uit leggen hoe dit soort service bij jullie verloopt
(rekening houdend dat ik een Belgische klant ben)

Alvast bedankt,

Maarten
Is this really possible? Especially the part where they say that it doesn't matter that I'm from BE, while the shop is from NL, sounds very unlikely...

Diegis0n 28th September 2009 14:11

I think the warranty is no issue, you being from BE or anywhere else. The shipping in case of rma won't be free though, i suppose.

Gamer 28th September 2009 19:12

I think I even have 5 years on my monitor ( 2407).
Fast delivery.
Check tweakers for comments on this seller.

Mastakilla 29th September 2009 15:28

It seems like Qsix is no longer in Tweakers, so I cant find your shopreview...

In meanwhile I called with Dell and asked them about this.

Although they cannot confirm that that specific shop sells Dell products with original Dell warranty, they did tell me that the Dell Warranty itself is Benelux wide. So IF it has Dell warranty, then that warranty would work too in Belgium (although the monitor comes from the Netherlands)
No extra shippingcosts would be billed...

After that I send another mail to Qsix, just to make sure...

Quote:

U heeft een monitor mét Dell garantie gekocht!
Dat blijft altijd hetzelfde. Ze ruilen hem direct om
voor een ander exemplaar bij u thuis. Inderdaad
op hun kosten.

Voordeel is dat u dan niet zolang aan de lijn bij het
externe buro van Dell Support hoeft te hangen.

Groet,
Qsix


-----Original Message-----
From: Mastakilla [mailto:<censored>]
Sent: Tuesday, September 29, 2009 2:43 PM
To: 'Qsix'
Subject: RE: Vraag/opmerking voor Qsix

Dat klinkt super!

Nog even voor de zekerheid:

Indien ik dus problemen heb, dan bel ik gewoon naar de Dell helpdesk, geef
ik het serienummer door, leg het probleem uit.
En dan komen ze gewoon bij mij thuis herstellen of sturen ze een replacement
op, zonder dat ik extra verzendkosten moet betalen omdat ik in België woon
en de monitor van Nederland komt.

Maw, het is allemaal alsof ik de monitor bij Dell.be heb gekocht...?

Wat zou trouwens het voordeel / verschil zijn als ik de claim bij jullie
indien?

Nogmaals bedankt voor de info,

Maarten
So... As it looks right now, you must be an idiot to buy this monitor @ Dell themselves ;)


All times are GMT +1. The time now is 23:51.

Powered by vBulletin® - Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO